nedelja, 30. maj 2010

Gojenje buč, lubenic, melon in kumar na konjskem gnoju

Nekaj let nazaj sem gnile buče odvrgla na prikolico s konjskim gnojem, ki smo ga odvažali na en kup. Aprila so iz kupa pokukali poganjki buč. Na istem kupu sem sejala buče še naslednji 2 leti, dokler ni postal premajhen, saj smo uležan gnoj uporabljali za gnojenje vrta in moje njivice. Konje imam sedaj večinoma v prosti reji, vendar se nekaj gnoja čez zimo le nabere. Lansko leto sem buče posejala kar na te neuležane kupe gnoja na pašniku in so dobro uspevale, saj konj ne mikajo.

To zimo smo kupe naredili večinoma na enem mestu, da ga lahko ogradimo (z elekrto vrvico).

Na kupih lepo uspevajo ne samo buče, ampak tudi lubenice, melone, kumare in bučke.

(Tahitian butternut)


(Charentais melona)


(levo White kumara, desno Antilska kumara, zadaj še kačasta buča, lubenice Crimson treat, melone Early siver line in bučke)

Na večje kupe sem posejala prostorsko bolj zahtevne vrste/sorte - dolgovrežne buče, na manjše kupe pa drobne sorte, kot npr. antilsko kumarico. Istih vrst (npr. buč) nisem sejala skupaj, ampak sem zraven sejala druge vrste (melone, lubenice, kumare), da vsaj delno zmanjšam možnost križanja. Kolikor bom utegnila, jih bom ročno opraševala.

Opažam, da bučevke veliko prej in boljše vzklijejo na kupih gnoja, kot pa v zemlji na vrtu.

7 komentarjev:

  1. I wish I had some horses. I'm thinking about trucking in a bid pile of mule poop. I am kinda behind on planting all my melons. Planted a bunch outside and inside last week and still want to plant a few more. Hopefully I'm not too late.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kaj bi jaz dal ,da bi imel toliko prostora kot ga imaš ti.Se moram pa stiskati na majhni parceli .Tvoji paradižniki(seme) rastejo kot nori in nastavljajo že prve plodove.(za mrzel konec Gorenjske se mi zdi kar ok! seveda so v rastlinjaku).
    Nove sorte,ki jih ponujaš so še semena ali že sadike?

    Lp Robert

    OdgovoriIzbriši
  3. Robert, gre za seme. Poglej temo, ki sem jo linkala - tam je vse razloženo, za kaj gre. Moja njiva je tudi majhna, zato pa ponucam vse kupe gnoja, ki mi pridejo pod roke. Me veseli, da ti dobro uspevajo paradižniki. Moji so tudi končno malo zalaufali.

    Happyskunk, just go for the manure. I've planted melons&co late this year too, but I'm sure they'll catch up.

    OdgovoriIzbriši
  4. Vav, sem čisto po naključju našla tvoj blogec in se prec navdušila - nad paradižniki, bučkami, konji, vsem!

    Predvsem pa mi je všeč, da tvoji konji ne kopitljajo in da gnojiš predvsem z naravo. Verjetno pa moraš pa imeti kar veliko njivo za vse to, no, vsaj veliko večjo kot moj balkon, hehe. Čeprav je tudi na njem z užitkom opazovati, kako paradižnički postajajo vsak dan bolj rdeči - skorajda ni lepše stavri pod soncem;)

    OdgovoriIzbriši
  5. widra wanda, tole "njivo" za bučevke sem "naredila" tako, da sem čez zimo odvažala gnoj iz odprte štale (ki je nekaj metrov stran) na to mesto, spomladi pa sem vse skupaj ogradila in posejala željeno. Spodaj pa je izredno kamnita podlaga, saj je to kraški pašnik.

    Tudi na balkonu se da marsikaj vzgojit, saj tudi sama vidiš. Poglej tukaj:
    http://alanbishop.proboards.com/index.cgi?board=tomatoes&action=display&thread=1506

    OdgovoriIzbriši
  6. Potem pa najbolje, da na balkon pripeljem kup gnoja;)Ne, saj gre, čeprav potem ostane bolj malo prostora za posedanje, pa še zalivati je treba res zelo obilno v teh vročih dneh.

    V bistvu sem hotela komentar pustiti pod zadnjim postom, ampak se je po nekem čudnem naključju znašel tule - nima veze, sem hotela samo povedati, da mi je tvoj blog všeč.

    OdgovoriIzbriši